23/10/2015

Oh oh oh my lucky strike

Jestem chora i leżę w łóżku, dzięki czemu mogę się do Was odezwać wcześniej, niż w niedzielę. Jeej. Na pewno każdy się cieszy. Mogę Wam trochę opowiedzieć o tym, co się u mnie ciekawego działo w tym tygodniu. W niedzielę wróciłam z rajdu, już wtedy nie czułam się za dobrze.
W poniedziałek i wtorek umierałam, ale dzielnie siedziałam w szkole, bo musiałam ukrywać chorobę.... Dobra, nie musiałam, ale chciałam. Tak bardzo zależało mi na tym, żeby pojechać w środę na warsztaty z ludźmi z Izraela. I wiecie co? Było warto. Mimo, że teraz męczy mnie kaszel, katar, nie mogę mówić z bólu gardła, to ogromnie się cieszę, że uczestniczyłam w tym wydarzeniu. Pomijając fakt, że jechaliśmy okropnym busem, kierowca średnio wiedział, gdzie ma jechać, a jedzenie nie było takie dobre jak w Muzeum Żydów Polskich, to dużo milej to wspominam. Przede wszystkim integracja była dużo fajniejsza, lepiej przeprowadzona. Właściwie, to niby mieliśmy jakieś określone zadania, ale nie trzeba było ich wykonywać, nikt ich nie wykonywał. Na początku usiedliśmy Polacy naprzeciwko Izraelczyków, dostaliśmy karteczki z pytaniem, które ma nam pomóc zacząć rozmowę. Nigdy go nie użyłam. Szkoda, że było na to tak mało czasu, bo nie zdążyliśmy porozmawiać z każdym. Później musieliśmy się podzielić na grupy (2-3 Polaków i 2-3 Izraelczyków), otrzymaliśmy biały brystol i mieliśmy wypisać ważne miejsca/osoby etc. dla Polaków i Izraelczyków. Zamiast tego rozmawialiśmy o wszystkim i o niczym. Po dwóch godzinach integracji mieliśmy czas na jedzenie, a następnie pojechaliśmy do Treblinki. Tym razem na uroczystość. Muszę przyznać, że nawet nie wiem, co tam się do końca działo, bo wszyscy byliśmy zajęci rozmową ze sobą i poznawaniem się. Przemoczona (ale jaka szczęśliwa!), po kilku godzinach stania w deszczu, wróciłam do domu. Wszystkie takie warsztaty, wymiany dają naprawdę dużo. Nie tylko upewnienie w języku i zrozumienie, że nie ważne, jak mówisz, ważne, że mówisz, ale też poznanie ich kultury, ich kraju i ich samych.
spodnie TOPSHOP | koszulka KLIK | kurtka NEW LOOK (SH) | okulary KLIK
buty CONVERSE | czapka REBELL

35 comments:

  1. Też siedzę chora w domu, ja od środy!
    Miałam w czwartek jechać na wycieczkę ale nie mogłam :/
    Życzę powrotu do zdrowia!
    Maya-Blog *click*

    ReplyDelete
  2. Ciekawa stylizacja. Ja rowniez siedze teraz chora wiec wiem co przezywasz.
    Co do Muzeum Żydów Polskich to wybacz lecz bylam tam zaraz po otwarciu i jakos mnie to miejsce nie przekonało. Mamy o wiele ciekawsze miejsca do zwiedzania.

    Buziaki
    alexamariani.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie napisałam, że jest to najciekawsze, a nawet 'fajne', miejsce do zwiedzania. :)

      Delete
  3. Oczywiście masz rację , każda wymiana dostarcza niezapomnianych wrażeń i wspomnień ! ;)
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Najlepszy fotograf :*

    ReplyDelete
  5. kurde niby prostym językiem a tak miło i przyjemnie czyta się to co piszesz :) Fajnie, że miałąś taka okazję poznania się :)

    ReplyDelete
  6. Śliczne zdjęcia :))
    Ładna stylizacja :*

    http://milkamikam.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Świetny post, genialne zdjęcia :)

    weromar.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Fajnie, że macie takie coś organizowane, u nas są takie jakby wymiany z Niemcami, ale co 2-3 lata i mnie to już nie uchwyci :/

    http://zkubkiem-herbaty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. W takim razie życzę zdrówka!
    Zazdroszczę! Chciałabym się znaleźć na takich warsztatach :3 Uwielbiam się uczyć o kulturach z różnych stron świata :))
    Piękne zdjęcia!
    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Jakie fantastyczne zdjęcia <3. Ja właśnie choroby lubię dzięki temu, że mogę wtedy nadrobić blogowe zaległości :p.
    marysia-k

    ReplyDelete
  11. ja na szczęście wyzdrowiałam, ale boję się, że to wróci :o super wyglądasz, kurtałka świetna :) kupiłam podobną w pull&bear :)
    pozdrawiam, tusiap.

    ReplyDelete
  12. Jesteś zadowolona i to najważniejsze,a choroba zaraz minie ;) Życzę duuuużo zdrowia ;D
    Pozdrawiam,
    Arabella

    arabellaidk.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Też chorowałam jakiś tydzień temu :( A Ty świetnie wyglądasz, masz pięknie włosy :)

    __
    http://clarkyss.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Wyglądasz rewelacyjnie. Kocham ten zestaw ♥
    Przykro mi, że musiałaś się wymęczyć podczas wyjazdu :c
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!
    Konkurs z okazji 2 urodzin bloga- klik!

    ReplyDelete
  15. Ekstra wygląd bloga i cudny wpis !
    http://want-cant-must.blogspot.com/2015/10/nice.html
    ps poklikasz w linki pod zdjęciami?

    ReplyDelete
  16. Ja byłam 2 razy chora w tym miesiącu ehh!
    Śliczna stylizacja!
    MELA BLOG

    ReplyDelete
  17. Ja też niedawno byłam chora.. ;/ Zdrówka życzę! :)
    Uwielbiam uczęszczać na takie warsztaty! Poznawanie innych kultur jest mega ciekawe :)

    http://peeegi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Świetny post i śliczne zdjęcia! :)
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Nigdy nie yłam na takim czymś :3 fajna sprawa ;)
    świetnie wyglądasz i masz cudne włosy :3
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. niesamowite warsztaty i wspomnienia :)

    ReplyDelete
  21. ładna stylizacja :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Rób w swoich postach akapity, będzie bardziej przejrzyście:)

    whosmeb.blogspot.com - KLIKNIJ TUTAJ

    ReplyDelete
  23. Widzę, że to bardzo fajna rzecz, niestety ja nigdy nie uczestniczyłam w takiej wymianie:(

    Miłego dnia! ♡ ❥ www.chanelier.blogspot.com <-- KLIIIK!

    ReplyDelete
  24. Jak tak czytam, to też z miłą chęcią poznałabym ludzi z Izraela:) W ogóle ja uwielbiam tego typu doświadczenia, naprawdę!

    minimalistyczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Bardzo ładnie wyglądasz :)

    miss-and-jess.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. to cudowne, kiedy można poznawać ludzi z innego kraju, mających inną kulturę. Strasznie ci zazdroszczę.
    nataliatarka.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Lubię tego typu warsztaty ;) Można dowiedzieć się innych, ciekawych rzeczy ;)
    [blog]

    ReplyDelete

Instagram #lenaolkowicz

Instagram #aalicjaad